SimOnlyDiscount > Blog >

Focus op klant in 2017 goed voor T-Mobile

SimOnlyDiscount

2017 stond voor T-Mobile in het teken van de Challenger strategie. Het doel van deze strategie, was het laten stijgen van het aantal postpaid klanten. En dat heeft T-Mobile weten te realiseren, met maar liefst 9,1 procent. Naast het aantal klanten, is ook de omzet flink gegroeid. Deze ligt namelijk 1,8 procent boven het resultaat uit 2016. Het meest belangrijke: de klanttevredenheid is nog nooit zo hoog geweest. De provider hanteert hiervoor een loyaliteitsindex. Met een stijging naar 71, is dit het beste resultaat van T-Mobile Nederland ooit!

Søren Abildgaard, de CEO van T-Mobile Nederland heeft laten weten trots te zijn. Het is ook best een prestatie, gezien de krimpende markt. Deze daling, komt deels door veranderingen van wet en regelgeving. Zo zijn er nieuwe Wft regels gekomen en minder inkomsten uit Roaming. Dat er toch een positief resultaat volgde, komt volgens Søren door de focus op klantgroei en klanttevredenheid.

De resultaten van T-Mobile in 2017

In 2017, heeft T-Mobile een verandering op de telecommarkt gebracht. Onder meer met de introductie van het Go Unlimited abonnement. Een abonnement zonder limieten, voor maar 35 euro per maand. Dit zorgde voor een enorme instroom aan klanten. Zo ook het aantal sim only abonnementen. Het resultaat? T-Mobile heeft nu maar liefst 3.254.000 postpaid klanten!

In het laatste kwartaal van 2017, daalde de omzet van T-Mobile met 3,9 procent in vergelijking met het jaar ervoor. De omzet bedroeg toen 342 miljoen euro. Over het hele jaar 2017 behaalde T-Mobile een omzet van 1.355.000.000 euro. Dat is maar liefst 1,8 procent meer dan in 2016. De EBITDA groeide mee, en steeg in het laatste kwartaal van 77.000.000 euro in het jaar ervoor naar 94.000.000 euro. Over heel 2017, behaalde T-Mobile Nederland een EBITDA van 421.000.000 euro.

De prestaties van T-Mobile in 2017

Wat een topjaar heeft T-Mobile achter de rug in 2017. Voor het tweede jaar op rij, viel het in de prijzen met het 4G netwerk. Zo riep Ookla het T-Mobile 4G netwerk uit tot snelste van Nederland. Daarnaast groeide ook het aantal klanten enorm. Alleen al in het vierde kwartaal van 2017, groeide dit aantal met 77.000. Het aller belangrijkste? De loyaliteitsindex index score van 71!