SimOnlyDiscount > F.A.Q. >

Sim only algemeen


Een sim only abonnement, is een los abonnement zonder telefoontoestel. Dit abonnement bestaat dus enkel uit een nieuwe simkaart. Het sim only abonnement is een uitkomst als je op zoek bent naar een goedkoop abonnement zonder telefoontoestel.

Op deze pagina vindt je een overzicht van de veelgestelde vragen rondom het sim only abonnement er niet tussen, of is het antwoord niet duidelijk? Neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag verder!

Veelgestelde vragen

  • Wat is een sim only abonnement?

    Een sim only abonnement is een abonnement dat je aangaat met een telecom provider waar je geen mobiele telefoon bij ontvangt. Bij dit type abonnement ontvang je dus enkel een simkaart. Daarom ook de naam: sim only. Vaak is een sim only abonnement stukken goedkoper dan een abonnement met telefoon. De korting die je namelijk ontvangt op het toestel, wordt verrekend met het abonnement. Bij een sim only abonnement is dit niet het geval, en heb je veel lagere maandelijkse kosten.

    Een sim only abonnement is geschikt voor mensen die al een mobiele telefoon hebben, en het zonde of te duur vinden om een nog goed werkende telefoon niet meer te gebruiken. Kan je bijvoorbeeld goedkoop aan een nieuwe telefoon komen, of heb je nog een goede telefoon? Dan is het sim only abonnement in de meeste gevallen goedkoper.

  • Welke sim only providers hebben een maandelijks opzegbaar abonnement?

    Er zijn momenteel een vijf-tal sim only providers die een abonnement met de looptijd van 1 maand hebben. Deze kun je vanaf de start van het abonnement elke maand opzeggen. Het gaat dan om de volgende sim only providers:

    1. Ben
    2. Simyo
    3. Tele2
    4. Robin Mobile
    5. Vodafone

    Voor de andere sim only aanbieders is het zo dat je na het einde van het contract (12 of 24 maanden) ook maandelijks kan opzeggen.

  • Welke contractduur past bij mij?

    Er zijn verschillende sim only abonnementen verkrijgbaar. Een belangrijk verschil tussen deze sim only abonnementen is de contractduur. Zo zijn er maandelijks opzegbare sim only abonnementen en abonnementen met een looptijd van 12 of 24 maanden.

    Welk sim only abonnement het beste bij je past, ligt natuurlijk aan je situatie. Een contract met een lange looptijd is bijvoorbeeld vaak goedkoper. Wel is het dan van te voren belangrijk, om een goed beeld te hebben van de levensduur van je telefoon en eventuele veranderingen in je belgedrag. Je kan namelijk niet bij elke provider je contract aanpassen.

    Is je telefoon bijna overleden, of wil je eerst eens testen of de nieuwe sim only provider bij je past? Dan is het verstandig om een maandelijks opzegbaar sim only abonnement te kiezen. Gaat je telefoon nog lang mee en geeft de prijs voor jou de doorslag? Dan is het aan te raden om te kiezen voor een 12, of 24 maanden durend sim only abonnement.

  • Mijn abonnement is afgelopen, waarom stijgen de kosten?

    Bij veel sim only aanbieders, krijg je een korting tijdens de eerste maanden van je abonnement. Bij sommige providers ligt deze duur zelfs gelijk aan de abonnementstijd. Tijdens de looptijd van je abonnement is dit uiteraard prettig, maar, naar afloop kan dit een forse prijsstijging tot gevolg hebben.

    Het is dan ook belangrijk om, indien dit voor jou het geval is, tijdig je sim only abonnement te verlengen of over te stappen naar een andere sim only provider. Zo kun je altijd blijven profiteren van kortingen en acties en bel je voor de scherpste prijs.