SimOnlyDiscount > Providers >

Lebara


Lebara is een telecomaanbieder die onder eigen merknaam mobiele telefonie verkoopt over het netwerk van KPN. Lebara wil ervoor zorgen dat alle klanten ongestoord kunnen bellen en sms’en tegen de voordeligste tarieven in binnen- en buitenland. Lebara doet dit door zowel Prepaid als Sim Only aan te bieden, waardoor er voor ieder wat wils is. Met de Prepaid producten van Lebara zit je nergens aan vast en betaal je alleen voor bellen en/of data die je écht gebruikt. Bovendien kom je door de automatische sms wanneer de bundel op is niet voor onverwachte kosten te staan. Wie het graag makkelijk en voordelig houdt, kan ook kiezen voor één van de Sim Only abonnementen van Lebara. Deze kunnen volledig worden samengesteld naar eigen wens. Zo kan worden gekozen voor een flexibel maandelijks opzegbaar en aanpasbaar abonnement maar ook voor een voordelig abonnement met een duur van 24 maanden. Vervolgens kan je kiezen of je 5, 7 of 10GB data per maand wil en heb je sowieso unlimited bellen en sms’en. Door het belplafond van 10 euro kom je nooit voor verassingen te staan omdat je maandelijks maximaal 10 euro aan kosten buiten de bundel maakt.
Lebara

Lebara: geschiedenis


Klantenservice

0619001200

Website

Bestaat sinds

januari 2001

Gemiddeld bedrag per maand

€ 0,00


Lebara: specificaties


Netwerk

Lebara Netwerk

Data types

4G

Internetsnelheid (max)

25 Mb/s

4G

Ja

WiFi hotspots

Nee

Afrekening

Per minuut

Abonnement bijstellen

Nee

Bel limiet instellen

Nee

Data limiet instellen

Ja, €10

Vakantiebundels

Nee

Provider app

Ja

Nummerbehoud (gratis)

Ja

Klantenservice (gratis)

Ja

Opzegtermijn

1 maand

Factuur datum

26ste van de maand


Lebara: informatie


Lebara is een telecomaanbieder die mobiele diensten aanbiedt. Lebara is een MVNO, dit staat voor mobile virtual network operator en betekent dat zij geen eigen netwerk hebben, maar onder hun merknaam mobiele telefonie verkoopt over het netwerk van een andere operator. In Nederland gebruikt Lebara hiervoor het 4G-netwerk van KPN. Lebara biedt zowel prepaid als Sim Only abonnementen aan.

Lebara is opgericht in 2001 door Leon Rasiah, Baskaran Kandiah en Ratheesan Yoganathan. De oplettende lezer zal opmerken dat de merknaam Lebara is opgebouwd uit de eerste twee letters van elk van de voornamen van de oprichters. De oprichters waren alle drie afkomstig uit Sri Lanka. Lebara begon met het verkopen van internationale telefoonkaarten. Het doel van de oprichters was dan ook om betaalbare mobiele diensten aan te bieden aan migranten, zodat zij contact konden blijven houden met hun familie. In 2004 startte Lebara in Nederland met het verkopen van simkaarten voor internationaal telefoneren. Dit werd destijds gedaan via het netwerk van Telfort, wat onderdeel is van KPN. In 2009 startte Lebara met het gebruiken van de Vodafone-infrastructuur om uit te kunnen breiden naar Australië en het Verenigd Koninkrijk. In datzelfde jaar is er ook uitgebreid naar Noorwegen, Spanje, Denemarken, Zwitserland en Zweden en in 2010 werd ook Frankrijk toegevoegd. In mei 2010 kocht Lebara ook het merk Chippie, wat gericht was op migranten uit Noord- en Zuid-Amerika, het Caribisch gebied, het Midden-Oosten en Azië. Eind 2010 werden de activiteiten van Chippie geïntegreerd bij Lebara. Eind 2015 begon Lebara met het aanbieden van 4G internetsnelheid via het netwerk van KPN. In 2017 begon Lebara in Nederland met het aanbieden van Sim Only abonnementen. In 2017 werd de Lebara Group en de Lebara Trademark Companies verkocht aan de Zwitserse investeringsmaatschappij Palmarium AG. Zij verkochten in 2018 de Spaanse diensten door aan Masmovil.

Lebara Prepaid

In de beginjaren lag de focus van Lebara vooral op het verkopen van Prepaid beltegoed waarmee naar verschillende internationale bestemmingen gebeld kon worden. Later kwamen hier ook Prepaid-bundels bij waarmee voor een langere periode kon worden gebeld of gebruik kon worden gemaakt van internet, nationaal of internationaal. In 2017 begon Lebara met de verkoop van Sim Only abonnementen, waarbij de klant kan kiezen tussen nationaal en internationaal bellen. Ook vandaag de dag biedt Lebara nog steeds zowel prepaid beltegoed als Sim Only abonnementen aan. Wanneer je kiest voor Prepaid, heb je de keuze uit verschillende opties. Zoals de naam doet vermoeden, betaal je bij Prepaid van tevoren een vast bedrag, waarmee vervolgens gebruik gemaakt kan worden van de diensten van Lebara.

Om gebruikt te maken van Prepaid diensten van Lebara, dien je eerst een (gratis) Lebara simkaart aan te vragen. Dit kan via de website of via één van de verkooppunten. Wanneer de simkaart is aangeschaft kan gebruik worden gemaakt van het Prepaid beltegoed van Lebara. Opwaarderen van het beltegoed kan via de verschillende verkooppunten van Lebara, maar ook online, wel zo handig. Als je je mobiele telefoon slechts wil gebruiken om te bellen en alleen wil betalen voor wat je echt gebruikt, kan je kiezen voor het One Prepaid beltegoed van Lebara. Hierbij kan je vooraf een bedrag van 10, 15, 20 of 30 euro kiezen dat je vervolgens kan gebruiken voor (inter)nationale telefoongesprekken. Hierbij is de eerste 30 dagen na een opwaardering het bellen naar andere Nederlandse Lebaranummers gratis. Lebara biedt ook 4G databundels aan waarmee gebruik kan worden gemaakt van internet in Nederland. Deze bundels zijn 28 of 30 dagen geldig en worden niet automatisch vernieuwd. De grootte van de bundels varieert van 500MB voor 5 euro tot 5GB voor 20 euro. Wanneer je tegoed op is, maar de bundel nog geldig is, betaal je 39 cent per gebruikte MB. Lebara stuurt altijd een sms wanneer de bundel volledig is verbruikt, zo kom je dus nooit voor onverwachte kosten te staan! Ook biedt Lebara verschillende combibundels, met daarin zowel data als (internationaal) bellen.

Lebara Sim Only aanbiedingen

Het is bij Lebara ook mogelijk om in plaats van Prepaid beltegoed te gebruiken een Sim Only abonnement af te sluiten. Bij een Sim Only abonnement ontvang je alleen een simkaart en gebruikt deze in een nieuwe telefoon of een telefoon die je al had. Hierbij zijn de maandelijkse lasten vaak lager dan wanneer je een nieuwe telefoon met abonnement aanschaft op afbetaling. Lebara biedt de keuze tussen verschillende Sim Only abonnementen zodat je je abonnement volledig kan afstemmen op jouw wensen. Ten eerste is er de keuze tussen een maandelijks opzegbaar (en dus flexibel) abonnement of een voordeliger abonnement dat wordt afgesloten voor een periode van 24 maanden. Vervolgens kan de grootte van de bundel worden gekozen. Er is hierbij de keuze tussen 5GB, 7GB of 10GB data, allen inclusief unlimited bellen en sms’en. Elk van deze bundels heeft bovendien een belplafond van 10 euro. Dit betekent dat er elke maand nog 10 euro aan kosten buiten de bundel kunnen worden gemaakt, bijvoorbeeld aan extra internetgebruik of bellen in het buitenland.

Als ook het belplafond tegoed verbruikt is, wordt eerst eventueel overig prepaid tegoed verbruikt. Indien zowel het belplafond als het prepaid tegoed verbruikt zijn, wordt de simkaart tijdelijk geblokkeerd zodat je niet onverwachts nog meer extra kosten maakt. Tot slot kan er nog een keuze worden gemaakt tussen een nationale en internationale bundel. Met een nationaal abonnement kan je onbeperkt bellen en sms’en in Nederland en ook bellen en sms’en binnen de EU naar Nederlandse nummers kan zonder extra kosten. Met het internationale abonnement kan binnen Nederland onbeperkt worden gebeld en ge-sms’t, maar ook vanuit Nederland naar de EU en 17 landen daarbuiten. Door middel van het maken van deze keuzes kan iedere gebruiker dus een abonnement afsluiten dat past bij de eigen wensen. In het geval van het afsluiten van een 1-maands abonnement, kan de bundel worden aangepast naar een hogere of lagere bundel. Bij een abonnement met een duur van twee jaar kan gedurende de abonnementsperiode nog worden overgestapt naar een hogere bundel.

De Lebara klantenservice

Voor vragen over de diensten van Lebara kan je terecht op de website. Onder het kopje ‘service’ vind je de veelgestelde vragen over zowel de Sim Only als de Prepaid aanbiedingen van Lebara. Alle vragen zijn vervolgens logisch geordend per deelonderwerp zodat je zo snel mogelijk kan vinden wat je zoekt. Indien jouw vraag niet beantwoord wordt door één van deze veelgestelde vragen, heb je de optie om persoonlijk contact op te nemen met de klantenservice door middel van de chat op de website. Tot slot is het mogelijk om tijdens kantooruren en op zaterdag van 9 tot 4 uur telefonisch contact op te nemen met de klantenservice. Hierbij gelden de gebruikelijke belkosten.