SimOnlyDiscount > Providers >

Budget Mobiel


Budget Mobiel is een Sim Only aanbieder die onderdeel is van Budget Thuis. Budget Thuis was eerst bekend onder de naam Budget Energie en leverde stroom en gas aan ruim een miljoen klanten. Sinds kort leveren zij als Budget Thuis nog meer producten die ieder huishouden moet hebben, maar waar men het liefst zo weinig mogelijk tijd aan besteed en zo min mogelijk voor betaalt. Budget Thuis levert nu naast energie ook internet, TV en bellen en dus ook Sim Only Abonnementen.
Budget Mobiel

Budget Mobiel: geschiedenis


Klantenservice

klanten@budgetmobiel.nl

Website

Bestaat sinds

januari 2020

Gemiddeld bedrag per maand

€ 0,00


Budget Mobiel: specificaties


Netwerk

Budget Mobiel

Data types

3G/4G

Internetsnelheid (max)

5 Mb/s

4G

Ja

WiFi hotspots

Nee

Afrekening

Per seconden

Abonnement bijstellen

Nee

Bel limiet instellen

Nee

Data limiet instellen

Ja, €10

Vakantiebundels

Nee

Provider app

Ja

Nummerbehoud (gratis)

Ja

Klantenservice (gratis)

Ja

Opzegtermijn

1 maand

Factuur datum

-


Budget Mobiel: informatie


Budget Mobiel is Sim Only aanbieder voor mobiel bellen, sms’en en internetten via het betrouwbare KPN-netwerk. Budget Mobiel belooft klanten dat dit goed werkt en zij er zelf niet naar om hoeven te kijken. Ook levert Budget Mobiel abonnementen tegen een zo laag mogelijke prijs.

Bij Budget Mobiel is er geen sprake van een ingewikkelde website met talloze verschillende Sim Only abonnementen: je maakt eenvoudig een keuze tussen één van de twee abonnementen. De abonnementen die Budget Mobiel aanbiedt zijn Budget Mobiel basis en Budget Mobiel onbeperkt. Bij het basisabonnement krijg je 7GB data en onbeperkt bellen en sms’en en bij het onbeperkt abonnement kun je ook onbeperkt gebruikmaken van data.

Het afsluiten van een abonnement bij Budget Mobiel regel je eenvoudig via de website en je kunt dit al doen vanaf vier maanden voor je huidige contract afloopt. Op de website maak je de keuze uit één van de twee abonnementen en betaal je direct voor je eerste maand bellen, sms’en en internetten. Ook betaal je hierbij eenmalig aansluitkosten. Vervolgens kun je aangeven of je je huidige telefoonnummer bij het overstappen wilt behouden. Als dit het geval is, zorgt Budget Mobiel dat je nummer wordt overgezet en je huidige abonnement wordt opgezegd. Wel zo makkelijk! De simkaart van je nieuwe abonnement ontvang je binnen twee werkdagen na aanvragen per post, zodat je deze zelf kunt activeren als je abonnement ingaat. Het is ook mogelijk om eerst een Budget Mobiel simkaart te kopen in een Primera winkel en vervolgens online je abonnement af te sluiten. Op deze manier hoef je niet te wachten tot je de simkaart per post ontvangt.

Een groot voordeel van het gebruiken van Budget Mobiel, is de mogelijkheid tot maandelijkse korting wanneer je meer producten van Budget Thuis gebruikt. Zo ontvang je maandelijks €5 korting op je abonnement als je naast Budget Mobiel ook gebruikmaakt van één van de andere producten, zoals bijvoorbeeld Budget Energie. Ook wanneer er op jouw adres gebruik wordt gemaakt van meerdere Budget Mobiel abonnementen, krijg je per simkaart maandelijks €5 korting.

Budget Mobiel sim only: de netwerkspecificaties

Budget Mobiel maakt voor het aanbieden van mobiel bellen, sms’en en internetten gebruik van het betrouwbare KPN-netwerk. Dit netwerk is een 4G netwerk en is betrouwbaar en stabiel. Bij beide abonnementen heb je een downloadsnelheid van 5,0 Mbps downloadsnelheid en een uploadsnelheid van 1,0 Mbps. Bovendien heeft KPN op het moment de meest geavanceerde mobiele netwerken in Nederland met een uitstekende dekking. Wel is het slim om even te controleren of jouw toestel geschikt is voor het gebruiken van 4G.

Kosten & bundels van Budget Mobiel

Zoals eerder genoemd is er bij Budget Mobiel de keuze tussen twee verschillende Sim Only abonnementen met ieder een vaste prijs per maand. De eerste betaling verloopt via iDeal, zodat Budget Mobiel het rekeningnummer kan verifiëren. Hierna verloopt de betaling per maand via automatische incasso. Deze incasso vindt altijd ongeveer zes dagen voor de nieuwe periode begint plaats. Je betaalt dus met die incasso alvast voor de volgende periode.

De Budget Mobiel klantenservice

Voor klanten van Budget Mobiel is er de Budget Mobiel app. Hierin kun je zien hoe het zit met je verbruik, ontvang je belangrijke notificaties en kun je je betaalhistorie inzien. Ook kun je via de app heel eenvoudig Extra Tegoed of Extra Internet aanschaffen.

Op de website van Budget Mobiel vind je de klantenservice pagina, waar je terecht kunt met al je vagen of opmerkingen. Je vind hier een op een overzichtelijke manier alle veelgestelde vragen bij elkaar, zodat je snel een antwoord op jouw vraag kunt vinden. Staat je vraag er niet bij of spreek je liever direct met een medewerker? Dan kun je ook chatten met één van de medewerkers van de Budget Mobiel klantenservice. Ook is het mogelijk om het contactformulier op de website in te vullen en zo per mail in contact te komen met de klantenservice.

Budget Mobiel sim only opzeggen

De abonnementen van Budget Mobiel zijn maandelijks opzegbaar, waardoor je dus nergens aan vast zit. Het opzeggen van je abonnement doe je door een mailtje te sturen naar opzeggen@budgetmobiel.nl en daarin je mobiele nummer, pukcode en de reden van je opzegging. Let er op dat je uiterlijk 10 werkdagen voor de volgende incasso je opzegging doorgeeft, dan kan de automatische incasso nog voor de volgende periode stopgezet worden.