SimOnlyDiscount > Providers >

Simpel


Simpel is een Nederlandse sim only provider die is opgericht in 2007. Als een van de eerste sim only providers accepteerde Simpel klanten zonder kredietcheck, iedereen is dan ook welkom. Simpel heeft een eenvoudig en duidelijk platform en heeft alleen sim only abonnementen beschikbaar om zo de kosten voor de klant laag te houden.

Service is belangrijk voor Simpel. Zo benadert Simpel pro-actief klanten, als er voordeel voor de klant te behalen is. Het is makkelijk om een bel limiet in te stellen, waardoor je nooit meer verbruikt dan je vooraf instelt. Het geeft je controle over de uitgaven.

Simpel is bekend van de verschillende reclame spots. Een van de meest bekende aanbiedingen vanuit Simpel is het 'Onbeperkt bellen'. Je kan hier gebruik van maken, bij het afsluiten van een 1GB databundel. Via SimOnlyDiscount sluit je eenvoudig een Simpel sim only abonnement af. Je krijgt dan de simkaart thuisgestuurd en kan meteen aan de slag.

Simpel

Simpel: geschiedenis


Klantenservice

088-1005757 (normaal tarief)

Website

Bestaat sinds

januari 2007

Gemiddeld bedrag per maand

€ 0,00


Simpel: specificaties


Netwerk

T-Mobile

Data types

Edge, 2G en 3G

Internetsnelheid (max)

14,4 Mb/s

4G

Nee

WiFi hotspots

Nee

Afrekening

Per seconde

Abonnement bijstellen

Omhoog en omlaag

Bel limiet instellen

Ja

Data limiet instellen

Ja

Vakantiebundels

Nee

Provider app

Ja

Nummerbehoud (gratis)

Ja

Klantenservice (gratis)

Ja

Opzegtermijn

1 maand

Factuur datum

25ste van de maand


Simpel: informatie


Simpel is al meer dan 10 jaar een van de populairste sim-only providers van Nederland. Dat heeft een ijzersterke reden: ze staan namelijk voor voordelige abonnementen zonder extra’s die je toch niet nodig hebt. Zo houd je je kosten laag, maar kun je bijvoorbeeld wel gebruik maken van het snelste 4G-netwerk van Nederland. Daarnaast blijft de klant koning bij Simpel: als je een abonnement afsluit bij de provider houd je er volledige controle over. Door een Plafondbedrag in te stellen wordt je rekening nooit onverwacht hoog, en alle bundels zijn maandelijks gratis omhoog en omlaag aan te passen. Bij Simpel is iedereen welkom, en daar maken maar liefst 600.000 klanten dankbaar gebruik van.

Wat Simpel zo siert, is hun overduidelijke liefde voor open en eerlijk zijn. Aanbiedingen zijn glashelder en hebben geen misleidende of onopvallende kleine lettertjes. Er wordt niet onnodig naar minuten afgerond bij telefoongesprekken – je betaalt gewoon per seconde. Het is dus duidelijk dat Simpel het liefste precies zegt waar het op staat, en dat om de klant tevreden te houden. Daarvoor heeft de provider ook de Plafond-dienst in het leven geroepen. Voor €0,50 in de maand kun je ervoor zorgen dat je nooit over je bundel heen gaat. Als je 90% van je bundel gebruikt hebt krijg je een sms’je, en bij het bereiken van het plafond ook. Daarna kan je simkaart tot het einde van de maand niet meer gebruikt worden voor dingen die je extra geld gaan kosten. Je kunt wel 3 nummers instellen die altijd bereikbaar zijn – zo kun je alsnog altijd je ouders of beste vrienden bellen als er iets aan de hand is.

Het gaat de tevreden klanten van Simpel echter echt niet alleen om de lage prijzen en de fijne diensten die Simpel aanbiedt, het heeft ook te maken met de geweldige klantenservice die de provider kenmerkt. Simpel wordt gemiddeld beloond met een dikke 8.5 door hun klanten. In hun prijzenkast vind je verder de felbegeerde Warme Douche van Radar, voor een bedrijf dat klanten uitzonderlijk goed geholpen heeft. Hoe dat komt? Ten eerste omdat het bijzonder makkelijk en snel is om een sim only-bundel af te sluiten. In een paar minuutjes ben je al klaar, binnen twee dagen wordt je simkaart al verzonden. Zolang je geen toestel bij je abonnement neemt, hoeft er ook geen kredietcheck gedaan worden voor je een abonnement kan aanschaffen: iedereen is welkom bij Simpel. Ook iedereen die van een andere provider komt – de overstap met nummerbehoud wordt gratis voor je geregeld.

Het Simpel sim only netwerk

Wat ook fijn is, vooral voor klanten die veel mobiel internetten, is dat je zonder bijkomende kosten gebruik kunt maken van 4G op T-Mobile’s netwerk. Dat is zowel in 2018 als in 2017 uitgeroepen tot het best geteste netwerk van het land. Met 4G kun je niet alleen sneller internetten, maar ook op meer plekken. Bijna overal kunnen je downloadsnelheden oplopen tot 75 megabit per seconde. Daarmee hoef je nooit meer op je slome mobiele internet te wachten om iets te laden. Vanaf Mijn Simpel of een sms’je kun je MB’s bijvullen als je ze per ongeluk opmaakt. Dat scheelt ook veel onnodige kosten.

De Mijn Simpel app

Een onmisbare en nuttige toevoeging aan de service van Simpel is de Mijn Simpel-app. Daarmee kun je precies zien hoe veel minuten, sms’jes en MB’s je deze maand gebruikt hebt. Verder kun je extra minuten en data aan je bundel toevoegen en al je facturen bekijken. Het allerbelangrijkste dat je met Mijn Simpel kunt regelen is het bijstellen van je abonnement. Als je merkt dat je een te grote of juist te kleine bundel hebt aangeschaft, zit je daar bij Simpel niet aan vast. Met de app kun je namelijk iedere maand zonder bijkomende kosten je bundel omhoog en omlaag bijstellen, zodat je precies betaalt voor wat je nodig hebt. Niet meer en niet minder. De app is zowel op telefoons als op je pc beschikbaar, en zorgt ervoor dat je overal alles aan je abonnement kunt regelen.

Als je ergens vastloopt met je mobiele abonnement is het natuurlijk ook belangrijk dat er iemand klaar staat om je te helpen. Hoewel je het meeste zelf kunt regelen via de Mijn Simpel-app of -website, kun je ook altijd bellen met de telefonische klantenservice, of een berichtje sturen via mail, Facebook of Twitter. Verder vind je een heleboel informatie over bekende vragen en problemen op de Simpel-site. Je hoeft dus nooit te zitten met brandende vragen over je sim only-abonnement. Het meeste kun je zelf opzoeken, de rest kun je aan een van de vriendelijke klantenservicemedewerkers van Simpel vragen.