SimOnlyDiscount > Providers >

Vodafone


Wereldwijd is Vodafone een van de grootste telecom providers. Vodafone heeft een ruim aanbod, zo is er zakelijke en particuliere telefonie, televisie en internet beschikbaar via een eigen netwerk. In Nederland is Vodafone momenteel de 2e telecom provider, op basis van omzet.

Vodafone vindt het belangrijk om te zorgen dat de klanten 'altijd vertrouwd' verbonden zijn. Als klant merk je dit, doordat Vodafone beschikt over een eigen netwerk. Ook bied Vodafone met enige regelmaat nieuwe technieken aan.

Ook Vodafone is actief op het gebied van social media, met een eigen customer care team. Door vragen snel af te vangen en op te lossen, wil Vodafone voorkomen dat klanten hiermee blijven rondlopen. Via SimOnlyDiscount sluit je eenvoudig een Vodafone sim only abonnement af. Je krijgt dan de simkaart thuisgestuurd en kan meteen aan de slag.

Vodafone

Vodafone: geschiedenis


Klantenservice

0800-0560

Website

Bestaat sinds

september 1995

Gemiddeld bedrag per maand

€ 0,00


Vodafone: specificaties


Netwerk

Vodafone

Data types

Edge, 2G, 3G en 4G

Internetsnelheid (max)

225 Mb/s

4G

Ja

WiFi hotspots

Nee

Afrekening

Per seconde na 1e minuut

Abonnement bijstellen

Alleen omhoog

Bel limiet instellen

Nee

Data limiet instellen

Nee

Vakantiebundels

Ja

Provider app

Ja

Nummerbehoud (gratis)

Ja

Klantenservice (gratis)

Ja

Opzegtermijn

1 maand

Factuur datum

27ste van de maand


Vodafone: informatie


Vodafone is al meer dan 25 jaar actief, en is een van de grootste, populairste en best beoordeelde sim only-providers ter wereld. Sinds 1995 vind je Vodafone ook in Nederland, en sindsdien zijn ze altijd een belangrijke provider geweest voor Nederland. Zij hebben – toen nog als Libertel – als eerste Nederlandse provider de voordelige prepaid-constructie geïntroduceerd. Nog steeds is Vodafone een belangrijke speler: qua omzet is de provider nummer 2 van de Nederlandse providers. Sinds 2017 hebben ze bovendien de handen ineen geslagen met Ziggo, de grootste internetprovider van Nederland. Deze samenwerking komt voort uit Vodafone en Ziggo’s verlangen om een totaalpakket aan klanten te bieden.

Vodafone biedt voordelige sim only-abonnementen aan voor iedereen. Daarvoor heeft de provider de abonnementen in twee soorten opgedeeld. De goedkope Start-abonnementen zijn vooral gefocust op “ouderwets” telefoongebruik. Ze bieden je allemaal onbeperkt sms’en, met een aantal belminuten en een relatief kleine databundel. Ga je voor de premium Red-abonnementen, dan krijg je altijd onbeperkte minuten én sms’jes, en daar bovenop een flinke databundel van tussen de 3 en 20 GB. Het maakt dus niet uit of je al helemaal leeft op data of het juist alleen af en toe gebruikt, Vodafone heeft een sim only-bundel voor iedere lifestyle.

Dit is nog indrukwekkender als je kijkt naar de extra’s die je bij je abonnement krijgt. Zo gaat alle data die je gebruikt via het Vodafone 4G-netwerk, een van de vier beste netwerken van heel Europa. Bovendien heb je in sommige gebieden toegang tot 4G+, een mobiel netwerk dat qua snelheid niet onderdoet voor vast internet. Als je op vakantie gaat blijf je vaak gebruik maken van het Vodafone-netwerk. Zo weet je zeker dat je ook in het buitenland kunt bellen, sms’en en internetten op een goed netwerk. Nog een leuk extraatje is de Vodafone NEXT-service. Daarmee kun je na vier maanden op ieder moment je abonnement verlengen en een nieuwe telefoon toevoegen. Ook je sim only-abonnement kun je op ieder moment omzetten naar een NEXT-abonnement.

Het Vodafone sim only bundel voordeel

Mocht je ook een Internet-, Televisie- of Alles-In-1-abonnement hebben bij Ziggo – en die kans is best groot, aangezien Ziggo de grootste internetprovider van Nederland is – dan pakt een mobiel abonnement bij Vodafone al helemaal voordelig uit. Alle Ziggo-klanten die zich op hetzelfde woonadres inschrijven voor een Vodafone sim only krijgen namelijk €5 korting op hun telefoonrekening, iedere maand dubbel zoveel data en een gratis softwarepakket dat ervoor zorgt dat je op al je apparaten veilig online kunt gaan. Mocht je geen Ziggo hebben, dan is er nog niets aan de hand. Ook zonder de korting hebben de abonnementen natuurlijk erg scherpe prijzen.

De Vodafone klantenservice

Van de een-na-grootste mobiele provider van Nederland mag je natuurlijk ook topservice verwachten. Ook daarover hoef je je bij Vodafone geen zorgen te maken. De professionele klantenservice van de provider is namelijk altijd telefonisch te bereiken. Verder vind je op de website een forum waar je door Vodafone-medewerkers en mede-abonnees geholpen kunt worden met al je technische problemen. Verder kun je 24/7 je vragen kwijt op Facebook en Twitter. Spreek je toch liever iemand in persoon? Dan zijn er in de meeste steden wel Vodafone-winkels waar je gewoon kunt binnenlopen. Daar word je meteen geholpen. Als er iets met je telefoon is, of als er iets gerepareerd moet worden, staan er in sommige vestigingen bovendien professionals van de Smartphone Crew of repairdesk voor je klaar.

Vodafone sim only: innovatief

Vodafone is altijd bezig met innovatie en nieuwe technologie. Zo staat de provider ook vooraan in de rij om het nieuwe 5G-netwerk naar Nederland te brengen en zijn ze onder andere bezig met het omzetten van steden naar “smart cities”. Als je dus iemand bent die altijd de nieuwste technologie wil hebben, is Vodafone een hele goede keuze. Centraal in de provider’s bedrijfswaarden staat dat klanttevredenheid het allerbelangrijkste is. Verder is Vodafone (in samenwerking met Ziggo) ook nog maatschappelijk betrokken. Ze zetten zich onder andere in voor het aanleren van digitale skills aan kinderen op school en het bereikbaarder maken van zorg voor ouderen en mindervaliden. Vodafone is daarmee een provider die meer doet dan alleen abonnementen en andere producten verkopen. Ook dit is een manier waarop Vodafone zich onderscheidt van de andere telefoonproviders. Vodafone is dus dé provider om te kiezen als je houdt van voordelige abonnementen, de beste technologie en een stukje maatschappelijk bewustzijn.