SimOnlyDiscount > F.A.Q. >

Nummerbehoud


Stap je over naar een nieuwe sim only provider, dan is het mogelijk om je huidige mobiele nummer mee te verhuizen. Het meenemen van je telefoonnummer naar een nieuwe sim only provider noemt men nummerbehoud. Dankzij deze mogelijkheid ben je na een overstap naar een nieuwe sim only provider nog steeds te bereiken op je oude nummer. Wel zo prettig.

Op deze pagina vindt je een overzicht van de veelgestelde vragen rondom nummer behoud en het behouden van tegoeden. Staat je vraag er niet tussen, of is het antwoord niet duidelijk? Neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag verder!

Veelgestelde vragen

  • Hoe neem ik mijn nummer mee naar een andere sim only provider?

    Het is in Nederland sinds 1 maart 2008 mogelijk om je telefoonnummer te behouden. Dit heeft tot gevolg dat je er bij elke overstap voor kan kiezen om je mobiele nummer mee te nemen. Je kunt dit aangeven bij het afsluiten van een nieuw sim only abonnement. Let wel op dat je nooit een bestaand contract opzegt, voor de overstap. In dit geval loop je namelijk nog wel het risico je nummer te verliezen.

    Ook vanaf een prepaid simkaart kun je het nummer meenemen naar je sim only abonnement. Dit gebeurd op eenzelfde manier. Gaat je nieuwe sim only abonnement van start, dan zal je bestaande simkaart vervallen. Zorg er dus voor dat je op dat moment geen beltegoed meer hebt.

  • Kan ik mijn sim only abonnement voortijdig stopzetten?

    Het is mogelijk om voor het einde van je contract je sim only abonnement af te kopen. Vaak vraagt de sim only provider je dan het aantal nog resterende maanden in 1x te voldoen. Het is dan ook verstandig om vooraf even contact op te nemen met de klantenservice. De klantenservice zal je dan een voorstel maken over deze kosten.

  • Verlies ik mijn prepaid beltegoed als ik overstap naar sim only?

    Stap je over van een prepaid simkaart naar een sim only abonnement, dan zijn er een tweetal mogelijkheden. Sluit je een sim only abonnement af bij een andere provider dan je prepaid provider? Dan ben je per definitie je beltegoed kwijt. Zorg er dus voor dat je tijdig je beltegoed opmaakt in dit geval.

    Wanneer je een sim only abonnement afsluit bij dezelfde provider als van je prepaid simkaart, dan zijn er mogelijkheden om deze te verrekenen. Zo verrekent Simyo het beltegoed met je 1ste factuur. Dit dien je wel aan te geven op de overzichtspagina van je persoonlijke Simyo pagina.

    Ook de sim only providers Hi, T-Mobile en KPN verrekenen dit beltegoed met je eerste factuur. KPN stelt hiervoor wel een maximum beltegoed van €200,-. Bij Vodafone dient je beltegoed minimaal €5,- te bedragen. Vodafone verrekent dit bedrag met een van de eerste 3 facturen.

  • Ik ben door mijn bundel heen, wat gebeurd er nu?

    Elk sim only abonnement heeft 1 of meerdere bundels. Hierin zitten bijvoorbeeld een vooraf besproken aantal belminuten, sms berichten en MB's voor het internet gebruik. Ga je over deze bundel heen, dan gebruik je het abonnement buiten de bundel.

    De kosten voor het gebruik van je sim only abonnement buiten de bundel zijn vaak veel hoger. Deze kosten ontvang je als extra naast je reguliere abonnementskosten. Let dus op dat dit niet te vaak gebeurd. Merk je dat je belgedrag veranderd is, en je bundel niet ruim genoeg meer is? Dan is het bij de meeste sim only providers mogelijk om je bundel omhoog te zetten. Zo voorkom je de hogen buiten de bundel kosten.

  • Ik hou belminuten over, wat gebeurd hiermee?

    Aan het einde van de maand, vervalt bij de meeste sim only providers het tegoed (minuten, MB's en sms'jes) dat niet gebruikt is. Meestal kun je het tegoed niet meenemen naar de volgende maand. Er zijn enkele sim only providers die hierop een uitzondering vormen. Op onze provider pagina, kun je dit terugvinden. Zo kun je altijd vooraf zien hoe de sim only provider hiermee omgaat.