SimOnlyDiscount > F.A.Q. >

Overstappen


Wanneer je abonnement is verlopen, is het mogelijk om over te stappen naar een nieuwe sim only provider. Ook heb je de keuze om bij je huidige provider te blijven (en dus, om je abonnement te verlengen).

Op deze pagina vindt je een overzicht van de veelgestelde vragen rondom het overstappen of het verlengen van je contract. Staat je vraag er niet tussen, of is het antwoord niet duidelijk? Neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag verder!

Veelgestelde vragen

  • Kan ik zomaar overstappen naar een andere provider?

    Ben je niet tevreden over je huidige provider, of heb je wellicht een betere sim only aanbieding gezien, dan is het fijn om te weten wanneer je kan overstappen. Vaak kan dit namelijk alleen wanneer je het hele contract hebt afgemaakt (of afgekocht). Koos je bij het afsluiten van het abonnement bijvoorbeeld voor een periode van 12 maanden, dan kun je pas na 12 maanden overstappen.

    Wel is het mogelijk om twee maanden voor het einde van je contract een aanvraag in te dienen. Je kunt dan een nieuw sim only abonnement afsluiten, dat ingaat zodra je huidige abonnement afgelopen is. De nieuwe provider zal zorgen dat je oude provider opgezegd word, en dat je nummer behouden blijft indien gewenst.

    Is de contractperiode van je bestaande abonnementen al voorbij, maar ben je nog wel aangesloten bij de huidige provider? Dan kun je per direct overstappen. Wel moet je rekening houden met de opzegtermijn, die vaak 1 maand lang is.

  • Als ik overstap, heb ik dan dubbele kosten?

    Je hebt geen dubbele kosten als je overstapt. Het nieuwe abonnement gaat namelijk pas in vanaf het moment dat je contract is overgezet naar je nieuwe provider.

  • Moet ik mijn contract opzeggen?

    Het is niet nodig om je huidige contract op te zeggen bij een overstap. Je nieuwe provider regelt dit voor je. Tijdens het aanvragen van een nieuw abonnement, kun je zelf aangeven vanaf wanneer dit abonnement ingaat. De nieuwe sim only provider regelt de rest.

  • Hoe verleng ik mijn sim only abonnement?

    Bij een verlenging van je sim only abonnement, vernieuw je eigenlijk het al bestaande contract. Ben je helemaal tevreden met je sim only provider, maar eindigt je contract binnenkort? Dan kun je dit natuurlijk gewoon weer verlengen. Je kan dan gebruik maken van de nieuwe prijzen en aanbiedingen. Ook kun je het abonnement aanpassen aan je verbruik. Ook is het zo dat je na het verlengen kan blijven bellen met je huidige nummer. Dit is en blijft van jou.

    Kies je zodra je contract is afgelopen niet voor een verlenging, of voor een overstap? Dan blijft je contract automatisch doorlopen onder de huidige voorwaarden. Dit wordt ook wel een stilzwijgende verlenging genoemd. Je contract wordt dan telkens verlengd met 1 maand. Dit kan soms voordelig zijn, bijvoorbeeld als je huidige contract goedkoper is dan de huidige aanbieding.

    Wel is het slim om rekening te houden met eventuele acties die aflopen aan het einde van je abonnement. Ook als je een abonnement met toestel hebt, kun je dit verlengen. Door te kiezen voor een sim only abonnement, betaal je niet meer maandelijks voor het inmiddels afbetaalde toestel. Je bespaart hierdoor dus op je telefoonrekening.

  • Is mijn abonnement tijdens de looptijd aan te passen?

    Kom je er na het afsluiten van het sim only abonnement achter dat je niet de juiste keuze gemaakt hebt? Dan is het gelukkig bij veel sim only providers mogelijk om je abonnement aan te passen. Let hier wel bij op, in de meeste gevallen is enkel een verhoging van het abonnement mogelijk. Deze aanpassing kun je regelen via de app van de provider, of via de klantenservice.