SimOnlyDiscount > Providers >

Robin Mobile


Als een van de eerste sim only providers, levert Robin Mobile een abonnement waarbij je onbeperkt kan bellen, smsen en internetten. Zo weet je elke maand zeker wat je betaald, en is het lastig om buiten je bundel te raken. Het verschil tussen de abonnementen, is de snelheid van de databundel.

Robin Mobile levert een hoop extra's. Zo heb je standaard een data- en bel-bundel voor gebruik in het buitenland. Ook werkt Robin Mobile niet met een krediet check, iedereen is dan ook welkom. Maandelijks kan je het abonnement aanpassen, of opzeggen. Je zit dus niet langer aan het abonnement dan dat jij nodig vindt.

Bij een overstap, regelt Robin Mobile de opzegging van je oude abonnement en zorgt er voor dat je huidige mobiele nummer behouden blijft. Via SimOnlyDiscount sluit je eenvoudig een Robin Mobile sim only abonnement af. Je krijgt dan de simkaart thuisgestuurd en kan meteen aan de slag.

Robin Mobile

Robin Mobile: geschiedenis


Klantenservice

klantenservice@robinmobile.nl

Website

Bestaat sinds

mei 2013

Gemiddeld bedrag per maand

€ 0,00


Robin Mobile: specificaties


Netwerk

KPN

Data types

Edge, 2G, 3G en 4G

Internetsnelheid (max)

25 Mb/s

4G

Ja

WiFi hotspots

Nee

Afrekening

Niet van toepassing

Abonnement bijstellen

Omhoog en omlaag

Bel limiet instellen

Ja

Data limiet instellen

Ja

Vakantiebundels

Ja

Provider app

Ja

Nummerbehoud (gratis)

Ja

Klantenservice (gratis)

Ja

Opzegtermijn

Geen

Factuur datum

Dag van de maand waarop het abonnement is geactiveerd


Robin Mobile: informatie


SimOnlyDiscount is een onafhankelijke partij en helpt jou graag bij het vinden van een passend sim only abonnement met een scherpe aanbieding. Op de website van SimOnlyDiscount kun je op diverse manieren verschillende abonnementen met elkaar vergelijken.

De volgende providers nemen wij mee in onze vergelijkingen: Ben, KPN, Simyo, Vodafone, Youfone, T-Mobile, Robin Mobile en Simpel, hollandsnieuwe, telfort en Tele2. Klik op het logo van de provider waar jij meer over te weten wil komen. Hier geven informatie over de provider en laten zien welke sim only aanbiedingen deze provider heeft.

Voordelen van de Robin Mobile sim only

Robin Mobile onderscheid zich doordat ze een abonnement hebben waarbij klanten onbeperkt kunnen bellen, sms’en en internetten. Hierdoor weet je als klant wat je elke maand betaalt en kun je niet meer buiten je bundel gaan. Bij deze abonnementen hoef je nooit meer op te letten dus! Heel fijn voor de gebruikers onder ons die non-stop op internet te vinden zijn of uren aan de telefoon hangen.

Een tweede voordeel van Robin Mobile is dat je altijd een data- en belbundel krijgt om te gebruiken buiten Nederland. Daarnaast werkt Robin Mobile niet met een zogenaamde krediet check. Iedereen kan bij Robin Mobile eenvoudig een sim only abonnement afsluiten.

Een laatste voordeel is dat Robin Mobile ervoor kan zorgen dat je je nummer kan houden wanneer je van een andere provider overstapt naar Robin Mobile. Jij geeft aan dat je een abonnement wil bij Robin Mobile en Robin Mobile doet de rest. Dit is wel zo fijn. Op de website van SimOnlyDiscount kun je makkelijk en snel een Robin Mobile sim only abonnement afsluiten. Je ontvangt de simkaart bij jou thuis in de brievenbus, stopt de simkaart vervolgens in je telefoon en je kunt daarna meteen aan de slag!

Robin Mobile: netwerkspecificaties

Robin Mobile maakt gebruik van het netwerk van KPN. Dit netwerk heeft een internetsnelheid van maximaal 25 Mb per seconde. De datatypes dat het ondersteunt zijn: Edge, 2G, 3G en 4G. Raadpleeg van tevoren wel even of jouw telefoon ook geschikt is voor deze ultrasnelle 4G verbinding. Sommige toestellen zijn namelijk helaas niet geschikt voor 4G verbinding. Het netwerk heeft helaas geen WiFi-hotspots.

Robin Mobile: kosten & bundel

Zoals eerder genoemd berekend Robin Mobile één vast tarief voor een onbeperkte bel, sms- en internetbundel. Hierdoor is het onmogelijk om buiten je bundel te gaan en heb je dus nooit extra kosten! Er zijn wel verschillende abonnementen met ieder een eigen prijskaartje, deze verschillen worden bepaald door de snelheid van het internet in de bundel. Zou je toch liever sneller surfen op het internet? Je kunt dan altijd overstappen naar een ander abonnement. Je kunt ervoor kiezen om de bundel omhoog (sneller internet) en omlaag bij te stellen (langzamer internet...). Bij Robin Mobile is het mogelijk om een bel limiet en een data limiet in te stellen. Dit houdt in dat jouw gebelde minuten, verstuurde smsjes en gebruikte internetdata wordt bijgehouden en je niet zomaar over je bundel heen kan gaan, maar aangezien Robin Mobile abonnementen aanbied die onbeperkt zijn heb je dit dus eigenlijk helemaal niet nodig! De maandfactuur van het abonnement dat je hebt gekozen zal altijd verschijnen op de dag van de maand waarop het abonnement geactiveerd is. Het gemiddelde bedrag per maand dat klanten betalen aan Robin Mobile is €26,83.

De Robin Mobile klantenservice

Als je vragen hebt over de service of abonnementen van Robin Mobile kun je altijd terecht bij de klantenservice van de provider. Deze klantenservice is te bereiken via diverse media, namelijk: live chat, Facebook en Twitter. Ook is het mogelijk om een email te sturen naar Robin Mobile. Medewerkers van de help-desk zullen je dan zo snel mogelijk antwoorden. De klantenservice is op werkdagen te bereiken tussen 09:00 en 21:00 en in het weekend (zaterdag en zondag) tussen 09:00 en 18:00. Op de website van de provider staat echter ook een duidelijk overzicht van de veel gestelde vragen. Je kunt op onderwerp zoeken en je zal dan snel een kort en duidelijk antwoord tegenkomen.

Het Robin Mobile sim only abonnement opzeggen

Wil je graag je Robin Mobile sim only abonnement opzeggen? Dat kan op elk moment. Bij deze provider heb je géén opzegtermijn. Wel is het belangrijk om tien dagen vóór het volgende incassomoment aan te geven dat je je abonnement wil opzeggen. Op deze manier kan Robin Mobile de incasso voor de volgende maand nog stopzetten. Na het opzeggen van je abonnement heb je maar liefst 30 dagen de tijd om je telefoonnummer over te zetten naar een andere provider. Het telefoonnummer kan binnen drie dagen na de aanvraag worden overgenomen door de nieuwe provider.